ویزای آمریکا

راسا پرواز آدراپانا

برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
قالب جدیدی برای وبلاگتان نیاز دارید؟!!
شهرقالب !
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 299
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1
آمار بازدید
آی پی امروز : 5
آی پی دیروز : 35
بازدید امروز : 29
باردید دیروز : 86
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 602
بازدید سال : 3,001
بازدید کلی : 40,373
مشخصات
آی پی : 18.116.37.62
سیستم عامل :
مرورگر: Safari 5.1
آرشیو

نویسنده : ادمین
بازدید : 135


ویزای آمریکا

ویزای آمریکا و نحوه دریافت آن همواره یکی از سوال های متداول متقاضیان می باشد. سوال هایی از قبیل مدارک مورد نیاز، گرفتن وقت سفارت، نوع ویزای مناسب هر فرد و … ذهن هر متقاضی ویزای آمریکا را مشغول خود کرده است. در ادامه به پاسخ این سوال ها می پردازیم.

ویزای آمریکا در دو نوع زیر ارائه می شود:

نوع روادیدی که شما باید دریافت کنید بستگی به هدف شما از مهاجرت دارد. در ایالات متحده دو طبقه بندی اصلی برای نوع روادید وجود دارند که عبارتند از:

  • روادید مهاجرتی: برای سفر و زندگی دائم در ایالات متحده.

  • روادید غیر مهاجرتی: برای مسافرت موقت به ایالات متحده.

ویزای توریستی آمریکا:

ویزای توریستی از نوع ویزاهای غیر مهاجرتی محسوب می شود و برای افرادی که می خواهند به طور موقت وارد ایالت متحده شوند مناسب است.

جهت اخذ ویزای توریستی این نکته حائز اهمیت است که به سفارت ثابت کنید در پایان سفر به کشور خود باز خواهید گشت و قصد اقامت دائم در کشور مورد نظر را ندارید.

کشور آمریکا برای کسانی که بطور موقت قصد بازدید و یا عبور از این کشور را دارند دو نوع ویزا در نظر گرفته است :

  • (B) بازدیدکننده: برای سفر موقت به آمریکا با هدف کسب و کار، گردشگری، درمان پزشکی

  • (C) ترانزیت: برای افرادی که بین دو کشور خارجی سفر می‌کنند و در این سفر ناچار هستند از ایالات متحده عبور نمایند.

به طور خلاصه، ویزای بازدید‌کننده یک ویزای غیرمهاجرتی برای افرادی است که تمایل دارند به‌طور موقت وارد ایالات متحده شوند تا به انجام کسب و کار (B1)، درمان پزشکی (B2)، یا ترکیبی از هر دو (B1/B2) به مدت حداکثر شش ماه بپردازند.

(باید این نکته را در نظر داشت که حداکثر مدت زمانی که به ویزاهای کاری آمریکا تعلق می گیرد ۶ ماه است.)

ویزای ترانزیت نیز برای افرادی است که قصد بازدید از کشور آمریکا را ندارند اما تحت یک شرایط خاص مجبور هستند از خاک آمریکا عبور کنند؛ مانند استفاده از پروازهایی که بین دو کشور خارجی یک توقف در آمریکا خواهند داشت و یا افراد خدمه که به‌ عنوان مسافر به ایالات متحده سفر می‌کنند تا به یک کشتی یا هواپیما ملحق شوند.

 

ویزای کاری آمریکا:

ویزای کاری آمریکا نوعی ویزای غیر مهاجرتی محسوب می شود. ایالت متحده آمریکا، هر ساله پذیرای خارجی های بسیاری نسبت به سایر کشورها است. سیاستی در پس این دیدگاه آینده نگر وجود دارد. بر اساس این سیاست ها، تعداد زیادی از انواع ویزاهای اشتغال در اختیار افراد خارجی گذاشته می شود.

ویزای کاری آمریکا دارای شرایط و دسته بندی های متفاوتی است که نیاز دارد در یک مطلب جداگانه به آن پرداخته شود. اما برای افرادی که با کلیات این نوع ویزا آشنا هستند جدولی آورده شده که می توانند گروه های ویزای موقت کاری و ویزای مرتبط با آنها را در این جدول بطور خلاصه مشاهده نمایند.

برای دریافت کدام نوع ویزای آمریکا می بایست اقدام نماییم؟

انتخاب نوع ویزا بستگی به هدف سفر شما دارد. متقاضیانی که هدفشان از سفر بازدید از جاذبه های آمریکا، دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش و کنگره و یا دوره های کوتاه مدت تحصیلی باشد، می توانند به عنوان ویزیتور کوتاه مدت درخواست خود را ارائه دهند و از ویزای توریستی استفاده نمایند.

اما اگر برای بازدید نمی روید و هدف سفر شما چیزی غیر از مواردی است که گفته شد، می بایست جهت دریافت انواع دیگری از ویزا نظیر ویزای کاری و یا ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمایید.

چطور برای دریافت ویزای آمریکا اقدام نماییم؟

اقدام جهت دریافت ویزای آمریکا بطور خلاصه شامل مراحل زیر می شود :

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین ویزا یعنی فرم DS-160

در مرحله اول متقاضیان می بایست فرمی را که به نام «اپلیکیشن فرم ویزا» شناخته می شود، به دقت و به درستی پر نمایند. در واقع این همان فرم تقاضا برای اخذ ویزا می باشد که بسته به نوع ویزای درخواستی مورد نظر متفاوت خواهد بود.

هر متقاضی می بایست یک اپلیکیشن فرم مجزا تکمیل نماید و پرینت صفحه تاییدیه آن را در روز مصاحبه به همراه داشته باشد.

در تکمیل این فرم، اسکن یک عکس تازه گرفته شده رنگی زمینه سفید ۵*۵ با رزولوشن ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل، اطلاعات گذرنامه، مشخصات فردی، خانوادگی، شغلی، تحصیلی و توضیحات مرتبط با سفر متقاضی مورد نیاز است.

برای تکمیل فرم آنلاین دولت ایالات متحده به سایت زیر مراجعه کنید:

فرم درخواست آنلاین ویزا

  • تعیین وقت مصاحبه یا همان وقت سفارت

هر متقاضی می بایست پیش از دریافت ویزا توسط افسر صدور ویزا مورد مصاحبه قرارگیرد. برخی از کنسولگری های ایالات متحده، افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال را از مصاحبه معاف می کنند؛ اما توصیه می شود کلیه متقضیان، صرف نظر از سن، در مصاحبه حضور یابند.

به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل فعال نبودن سفارت آمریکا در ایران، می بایست جهت انجام مصاحبه به یکی از کشورهای پذیرنده ایرانیان با زبان فارسی مانند امارات، ترکیه و ارمنستان مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است، مدت زمان لازم جهت دریافت قرارملاقات برحسب نوع ویزای درخواستی، مکان موردنظر و فصل متغیر خواهد بود.

  • انجام واریزی سفارت

هر متقاضی می بایست پیش از رسیدن موعد مصاحبه، هزینه مرتبط با نوع ویزای درخواستی را پرداخت نماید.

هزینه مرتبط با ویزای آمریکا

هزینه مرتبط با ویزای آمریکا

 

نکات مهم راجع به هزینه درخواست ویزا :

۱- غیر‌قابل استرداد: وزارت امور خارجه ایالات متحده هزینه درخواست ویزا را مسترد نمی‌کند.

۲- غیر‌قابل انتقال: هزینه درخواست ویزا را نمی‌توان فروخت یا به متقاضی دیگری منتقل کرد.

۳- تنها برای یک درخواست: از هزینه درخواست ویزا تنها می‌توان برای تکمیل یک درخواست استفاده نمود. اگر درخواست ویزا رد شود، لازم است درخواست ویزای جدید و پرداخت هزینه آن مجدداً انجام شود.

۴- انقضا پس از ۱ سال: هزینه درخواست ویزا به مدت ۳۶۵ روز از تاریخ خرید اعتبار دارد. اعتبار هزینه منقضی خواهد شد و حق استفاده از این هزینه را برای درخواست ویزا ندارید.

۵- هزینه‌های پرداخت شده ویزای ایالات متحده که در یک کشور خاص اعمال می‌شود، قابل انتقال به کشور دیگری نیست. پس از اینکه پرداخت در یک کشور به پایان رسید، نمی‌توان از آن برای پرداخت برای زمان‌بندی قرار مصاحبه در یک کشور دیگر استفاده نمود.

  • شرکت در مصاحبه

در مرحله بعدی، پس از انجام کلیه مراحل و آماده سازی مدارک مورد نیاز، متقاضی می بایست جهت انجام مصاحبه به کنسولگری مورد نظر مراجعه نماید.

در طی مصاحبه، افسر صدور ویزا برآورد می کند که متقاضی صلاحیت دریافت ویزا و ورود به خاک ایالات متحده را دارد یا خیر. در این میان، اطلاعات مندرج در فرم DS-160، مدارک ارائه شده و رفتار و گفتار متقاضی تعیین کننده خواهد بود.

بعد انجام مصاحبه و تحویل مدارک و پر کردن فرم ها، باید منتظر خبر از طرف سفارت باشید تا وضعیت ویزای شما برای مراجعه بعدی مشخص گردد. به عبارتی برای پذیرش یا رد درخواست، منتظر می مانید.

شرایط شرکت در مصاحبه :

۱- متقاضیان مجاز نیستند بدون قرار مصاحبه زمان‌بندی شده به بخش کنسولی مراجعه کنند.

۲- تمامی بازدید‌کنندگان از بخش کنسولی قبل از ورود به آنجا توسط پرسنل امنیتی بررسی می‌شوند.

۳- متقاضیان اجازه ندارند در زمان مصاحبه کیف و یا ساک دستی به همراه داشته باشند.

موافقت با درخواست ویزا :

اگر با درخواست ویزای متقاضی موافقت شود، نامه‌ای زرد رنگ و یا صورتی رنگ به متقاضی تعلق می گیرد. اما معنی هر یک از این نامه ها چیست؟

  • برگه زرد: احتمال ویزا دهی حدود ۷۰% است .

در این حالت شخص مصاحبه شونده باید به وسیله شماره ثبت شده بر روی برگه زرد و یا کد DS 160 پروسه FBI CHECK خود را پیگیری نماید. هنگامی که این پروسه به آخر رسید سفارت اجازه پیکاپ پاسپورت را برای مسافر صادر می کند.

  • برگه صورتی: احتمال ویزا دهی ۹۵% است و بنا بر صلاحدید سفارت نیازی به FBI CHECK نیست.

دارندگان برگه صورتی باید هر چه زودتر (حد اکثر ۱ سال پس از تاریخ مصاحبه) برای انجام پیکاپ پاسپورت اقدام کنند. البته فرصتی ۶ ماهه به این افراد داده می شود. در صورت دیر کرد در ارسال پاسپورت ممکن است پاسپورت با برگه زرد برگردد. دارندگان برگه زرد (حداکثر ۹۰ روز پس اعلام سفارت مبنی بر ارائه گذرنامه) باید برای پیکاپ پاسپورت اقدام نمایند.

  • ارائه پاسپورت به سفارت

پس از موافقت با دریافت ویزا از سوی سفارت، متقاضی می بایست طی مدت زمان مشخص پاسپورت خود را به سفارت تحویل دهد تا ویزا توسط سفارت ضمیمه پاسپورت شود.

از آنجایی که در این مرحله حضور شخص الزامی نیست، افراد می توانند این کار را از طریق یک نماینده معتبر انجام دهند. یعنی به جای اینکه هزینه زیادی برای سفر و ارائه پاسپورت به سفارت به صورت شخصی بپردازند، پاسپورت خود با هزینه بسیار کمتر به یک نماینده می سپارند تا او این کار را انجام دهد. به این فرآیند پیکاپ پاسپورت گفته می شود.

در واقع با بهره گیری از خدمات پیکاپ پاسپورت مسافر می تواند فرد یا شرکتی را به عنوان نماینده و وکیل خود انتخاب کرده تا از این طریق روند ارائه پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به کشور انجام شود.

عدم موافقت با درخواست ویزا :

اگر درخواست ویزای متقاضی رد شود، افسر کنسولگری نامه‌ای به متقاضی می‌دهد که در آن علت رد شدن درخواست ویزا توضیح داده شده است.

اگر نامه مذکور دارای شماره ۲۱۴(b) باشد، به این معنا است که متقاضی در حال حاضر بر اساس قوانین مهاجرتی ایالات متحده واجد شرایط دریافت ویزا نیست. اگر متقاضی مایل باشد مجدداً درخواست بدهد، باید درخواست جدیدی ارائه کرده، هزینه ویزای جدید را پرداخت کرده، یک مصاحبه جدید را زمان‌بندی کرده و اطلاعاتی در مورد تغییر شرایط نسبت به درخواست ویزای اولیه ارائه نماید.

اگر نامه مذکور دارای شماره ۲۲۱(g) باشد، به‌طور کلی در آن اقداماتی ذکر شده است که متقاضی برای ادامه بررسی درخواست ویزای خود باید آنها را انجام دهد. نامه مذکور همچنین حاوی دستورالعمل‌های مربوط به چگونگی انجام مراحل مورد نیاز جدید است. متقاضی ملزم به پرداخت مجدد هزینه درخواست ویزا نیست.

گاهی اوقات درخواست‌ها باید مراحل اداری دیگری را طی کنند و این امر ممکن است صدور ویزا را به تأخیر بیاندازد. در صورتی که انجام مراحل اداری ضروری باشد، نامه دارای شماره ۲۲۱(g) بوده و دستورالعمل‌های مذکور نیز در آن ارائه شده است.

موسسه آدراپانا با بهره گیری از نیرو های کارآمد و با تجربه، کلیه مراحل مربوط به اخذ ویزاهای آمریکا را که شامل مشاوره،  تکمیل فرم، تعیین وقت و پیکاپ پاسپورت می باشد را به طور تخصصی ارائه می دهد.

۰۲۱-۸۸۵۴۲۰۹۴


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری و عضویت سریع

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد