با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

راسا پرواز آدراپانا

برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
قالب جدیدی برای وبلاگتان نیاز دارید؟!!
شهرقالب !
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 299
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1
آمار بازدید
آی پی امروز : 34
آی پی دیروز : 7
بازدید امروز : 72
باردید دیروز : 8
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 180
بازدید ماه : 559
بازدید سال : 2,958
بازدید کلی : 40,330
مشخصات
آی پی : 3.139.80.216
سیستم عامل :
مرورگر: Safari 5.1
آرشیو

نویسنده : ادمین
بازدید : 196


با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

در یک کشور بزرگ و باستانی مانند روسیه، اماکن متروکه ی زیادی وجود دارد که مدت هاست که به دلایل مختلف مردم آنجا را ترک کرده اند. امروزه شما می توانید با بازدید از این شهرهای ارواح و خانه های رها شده، تصور کنید که زندگی در قدیم چگونه بر مردم گذشته است. اگر قصد دارید تور روسیه پرهیجانی داشته باشید، در ادامه با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: 4 تا از بهترین پارک های آبی مسکو


در حال حاضر این اماکن رو به تخریب شدن هستند. قبل از خراب شدن، حتما سری به آنها بزنید. در اینجا لیستی از 10 مکان رها شده در روسیه را بیان می کنیم.

1. فانوس اتمی، Cape Aniva (جزیره ساخالین)

در سال 1939، فانوس اتمی توسط معمار “میورا شینوبو” در جزیره ساخالین ساخته شد. این ساختمان از نظر فنی پیچیده بود و از یک طراحی منحصر به فرد استفاده کرده بود. فانوس دریایی بر روی یک ژنراتور دیزل قرار داده شد و دارای باتری های پشتیبان اضطراری بود.

در سال 1990، برای صرفه جویی در هزینه، این باتری ها با انرژی اتمی جایگزین شدند. با این حال خیلی زود استفاده از آن کنار گذاشته شد و کاملا رها شد. در سال 2006، ارتش روسیه دو تاسیسات ایزوتوپ خود را حذف کرد، ولی قبل از آن هم فانوس ها توسط غارتگران تخلیه شده بود. در حال حاضر، این فانوس تنها و خالی در کنار دریا نشسته، و امیدی برای رستاخیزی جدید در آینده دارد.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

2. معدن الماس “میر”، یوکوتا

“معدن الماس میر” در یوکوتا یک منبع عمده درآمد و شغل برای مردم منطقه بود. معدن گودالی شکل و عظیم، اکثریت قریب به اتفاق از الماسهای روسیه را تولید کرده و همچنین شهری که در اطراف آن ساخته شده بود را پر از مشغله و زندگی کرده بود.

بعدی از مدتی آنقدر الماس ها کمیاب و حتی نایاب شدند که منجر به غرق شدن کارگران می شد. پس در نهایت معدن دیگر ارزش پول یا کار را نداشت. آن معدن بسته شد و این گودال خمیده هم برای همیشه متروکه ماند. اگر از بالا نگاه کنید، انگار که روسیه روی شکمش یک ناف دارد! 🙂

این معدن هنوز هم به عنوان یکی از پنج بزرگترین معادن در جهان به شمار می رود.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

3. هتل پنج ستاره “Northern Сrown”، سنت پترزبورگ

در سال 1988، اتحاد جماهیر شوروی، یک هتل پنج ستاره را در کنار رودخانه ی Karpovki در سن پترزبورگ ساخت. بلندی دیوارهای با شکوه این هتل به سرعت قد برافراشت اما با تمام شدن سرمایه پروژه، ساخت آن هتل هم متوقف ماند و برای همیشه متروکه شد. این هتل رها شده همانند یک بخش فاسد شده از شهر به چشم می آید. 

اگر بتوان کپک ها را پاک کرد، با وجود 250 اتاق به نظر می رسد به اندازه کافی اقامتی لوکس را به مسافران خواهد داد. با این حال، این هتل خارج از تصورات ما تخریب است و قابل تعمیر نمی باشد، پس بهتر است هرچه سریعتر تخریب شود.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

4. کارخانه داگدیزل، داگستن

کارخانه داگدیزل در نزدیکی ماخچکلا در Dagestan به عنوان مرکز آزمایش سلاح های دریایی ساخته شده است. این کارخانه در سال 1939 افتتاح شد، اما استفاده از آن کوتاه مدت بود زیرا نیازهای نظامی در طول سالها تغییر یافت. این کارخانه هنوز در دریای خزر بدون آینده از استفاده یا تخریب رها شده است.

این مکان بیش از دو و نیم مایل از ساحل فاصله دارد، بنابراین حتی بازدید از آنجا به طور قاچاقی هم غیر قانونی است. تنها بازدید کنندگان آن پرندگان هستند که به این جزیره بتنی عادت کرده اند و آن را شهر خود می دانند.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

5. قلعه متروکه “Zakhluchye”، مسکو

در یک منطقه ی وسیع و جنگلی زیبا در یک دریاچه کوچک در نزدیکی مسکو، یک قلعه متروکه وجود دارد که تمام رویاهای چندین دهه اخیر را در بر گرفته است.

در پایان قرن نوزدهم، این قلعه با طراحی معمار A.S. Khrenov ساخته شد. در حال حاضر، این قلعه به طور بی رحمانه ای در وسط باغ راه شده است و سالن های پر سر و صدا و برج عجیب و غریب از تمام افراد شجاع دعوت می کند تا در داخل قلعه گشت و گذار کنند. محیط داخلی خانه با رنگ روشن بر روی دیوارها تزیین شده است. این رنگ به شدت پوست پوست شده، اما جذابیت زیادی به کاشی های پیچیده و اتاق های خالی می دهد. در آن روزها، این قلعه واقعا باشکوه بوده است.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

6. بیمارستان خورینسکایا (Khovrinskaya) در مسکو

ساخت بیمارستان خورینسکایا در زمان اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۰ در مسکو آغاز شد. با این حال، این پروژه قبل از تکمیل به دلیل کمبود بودجه به حال خود رها شد.

از سویی دیگر، بیمارستان بر روی یک پایه ضعیف ساخته شده است، توضیح اینکه مکان ساخت این بیمارستان در گذشته بخشی از یک رودخانه بوده و به همین دلیل برای ایجاد یک ساختار بزرگ مانند بیمارستان مناسب نیست.

این ساختمان یک مکان خطرناک برای کشف است و تا کنون سهم بسزایی در بروز برخی حوادث و حتی بعضی مرگ و میرها داشته است. در واقع، چیزهای عجیب و وحشتناکی در این بیمارستان رها شده که اسطوره ‌ها و افسانه ‌های متعددی درباره آنها در میان مردم رواج یافته است. البته، تمایز اسطوره ها از واقعیات درباره این بیمارستان سخت است، امّا، آنچه بدیهی است اینکه، بیمارستان خورینسکایا مکان امنی برای کنجکاوی و اکتشاف نیست.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

7. دهکده کادیکچان (Kadykchan Village) در ماگادان (Magadan Oblast)

 روستای کادیکچان به طور رسمی با عنوان “جامعه بدون جمعیت” شناخته می ‌شود و به تعبیری رمانتیک آن را “شهر ارواح” می ‌نامند.

این روستا به عنوان یک روستای معدن زغال سنگ در طول جنگ جهانی دوم تاسیس شد، اما پس از بروز یک انفجار که منجر به مرگ چندین نفر شد، به حال خود رها شد. پس از تعطیلی این معدن، ساکنان شهر نیز آن را تخلیه کردند و به شهرها و روستاهای دیگر کوچ کردند، حتی برخی از ساکنان این منطقه اموال خود را نیز در آنجا رها کردند.

تا سال ۲۰۱۰، در این شهر ساکنان رسمی وجود نداشتند و تنها برخی مالکان متصرف در آن حضور داشتند و قرار بود که این شهر به صورت کامل تخریب شود. در حال حاضر، امکان بازدید از این شهر وجود دارد، امّا، احساس ناآرامی و وحشت بر بازدیدکنندگان غلبه می‌کند.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

8. پایگاه زیردریایی بچوینکا (Bechevinka) در کامچاتکا (Kamchatka)

روستای بچوینکا در کامچاتکا خالی از سکنه می‌باشد و واقعا شرم آور است که حتی افراد برای لذت بردن از مناظر زیبای کوه‌ های این روستا نیز به آن سفر نمی‌کنند.

در گذشته، این مکان زیبا، بخشی از پایگاه نیروی دریایی شوروی بود و به دلیل شرایط کوهستانی که داشت انتخاب شده بود. البته مناظر زیبای کوهستانی و ارائه سرپناه و حریم خصوصی از جمله دلایل انتخاب این منطقه بوده است.

این مرکز در دهه ۶۰ تاسیس شد و به مدت ۳۰ سال فعال بود تا اینکه در نهایت رها شد. بسته شدن این مرکز به تعطیلی یکی از روستاهای همجوار و منطقه‌ای که در سمت چپ آن قرار داشت و الان به عنوان یک حیات وحش مطرح است، انجامید. با این حال، این ایستگاه ویژگی‌هایی دارد که آن را تبدیل به مکانی ایده ‌آل برای یک پایگاه نظامی کرده است و امکان احیایش وجود دارد.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

9. ساناتوریوم انرژی (Sanatorium Energy) در مسکو

ساناتوریوم انرژی ایستگاهی است که به شیوه ‌ای نوین بر بالای یک ساختمان بلند ساخته شده است. اگرچه این بنا طی سال‌ ها مورد استفاده قرار نگرفته و احتمال تخریب آن زیاد است، امّا، نشانه ‌هایی از تولد دوباره آن وجود دارد.

این بنا در خارج از مسکو و در نزدیکی یک سری از استخر‌هایی که به دلیل ماهیگیری در آنها محبوب هستند، قرار دارد. در حال حاضر، ساختمان‌ های جدیدی در اطراف این مرکز به وجود آمده و هتل‌ هایی نیز وجود دارند که شرایط را برای اقامت مسافران مهیا می‌کنند. به این ترتیب، اکنون امکان اقامت مسافرانی که قصد دارند از فشار و شلوغی مسکو رها شوند، در اطراف این مرکز وجود دارد.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

10. بیمارستان زنان و زایمان (Maternity Hospital) در ولادیمیر

در قرن هجدهم، یک بیمارستان مدرن در شهر ولادیمیر روسیه ساخته شد. این بیمارستان برای خدمات رسانی به قربانیان جنگ در نظر گفته شده بود، امّا، زمانی که این نیاز برطرف شد به مرکزی برای ارائه خدمات در زمینه زنان و زایمان تبدیل شد. البته بعدها این شهر و بیمارستان به حال خودشان رها شدند.

اگر از این بیمارستان بازدید کنید، به دلیل وحشتناک بودن آن، تعجب می‌کنید که آیا واقعاً زنان در آن نوزادان خود را به دنیا می آورده‌اند. این ساختمان در نگاه اول نه یک بیماستان بلکه یک اتاق شکنجه به نظر می‌آید. ابزارهای فرسوده و صندلی‌ ها و تخت های سخت آن بسیار ناخوشایند هستند و کاشی‌کاری ‌های از رده خارج و درب و پنجره ‌هایش به جای جذابیت بخشیدن به آن، آن را به مکانی غیرجذاب تبدیل کرده‌ است.

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!

با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید!


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری و عضویت سریع

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد