ویزای صربستان برای ایرانی ها لغو شد

صبرستان ویزای توریستی برای اتباع ایران و هند را لغو کرد.

به گزارش آدراپانا از ریانووستی، دفتر مطبوعاتی دولت صربستان اعلام کرد، از این پس شهروندان ایران و هند نیازی به دریافت ویزا برای سفر به صربستان ندارند.

این تصمیم در نشست روز سه‌شنبه (۳۱ مرداد) دولت جمهوری صربستان اتخاذ شد و علت آن توجه به منافع گردشگری و جلب شهروندان ایران و هند برای سفر توریستی به این کشور اروپایی اعلام شد.

 به گفته دولت صربستان، ورود گردشگران ایران و هند و سرمایه‌گذاران بالقوه آنها، فضای اقتصادی مطلوبی را برای صربستان ایجاد خواهد کرد و باعث رشد مناسبات دو کشور خواهد شد.

 براساس آمار موجود، مراودات اقتصادی ایران و صربستان در حدود ۲۰ میلیون دلار و هند و صربستان در حدود ۱۵۰ میلیون دلار است.

 جمهوری صربستان با جمعیت ۱۰ میلیون نفر در جنوب شرقی اروپاست، پایتخت آن بلگراد است و از شمال با مجارستان، از شرق با رومانی و بلغارستان، از غرب با مونته‌نگرو، کرواسی و بوسنی و هرزگوین و از جنوب با آلبانی و مقدونیه همسایه است.

در مورد صربستان:

صربستان که با نام رسمی جمهوری صربستان شناخته می‌شود، کشوری محصور در خشکی است که با هیچ دریا و یا اقیانوسی در ارتباط نیست. این کشور که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است، از شمال با کشور مجارستان، از شرق با رومانی و بلغارستان، از جنوب با جمهوری مقدونیه و مونته‌نگرو و از غرب نیز با کشورهای کرواسی و بوسنی هرزگوین همسایه است.
صربستان از نظر جغرافیایی در یکی از راه‌های بین‌المللی اصلی قرار گرفته و مرکز و غرب اروپا را به کشورهای یونان، ترکیه، قاره آسیا، آفریقا و منطقه خاورمیانه پیوند می‌دهد. لازم به ذکر است که صربستان به عنوان یکی از جمهوری‌های سه‌گانه، همراه با کرواسی و اسلوونی، پادشاهی یوگسلاوی را تشکیل می‌داد که این حکومت تا سال ۱۹۴۵ ادامه داشت.

ویزای صربستان برای ایرانی ها لغو شد

صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی با مناظر چشم‌نواز طبیعی فراوان به حساب می‌آید. از جمله مناظر زیبای این کشور می‌توان به علفزارهای بی‌انتها، جنگل‌های وسیع بکر و سرسبز، غارهای سنگ آهکی باشکوه، دریاچه‌های کوهستانی دل‌انگیز، چشمه‌های آب گرم متعدد و تپه‌های سرسبز و چشم‌نواز اشاره کرد که همگی با هم آن را تبدیل به بهشتی برای عاشقان و دوستداران طبیعت می‌کنند.

با توجه به لغو ویزای صربستان برای ایرانیان، انتظار می‌رود که این کشور تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری خارجی ایرانیان شود.